Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2015 20:34 - Новото МИНИ
Автор: gumi64 Категория: Бизнес   
Прочетен: 549 Коментари: 0 Гласове:
0



Отвън
Цялостното излъчване е запазено, но детайлите в кройката са други. Фаровете и стоповете са доста по-големи, т.е. изобщо не са MINI. Предните светлини получават и LED рингове, които се използват през деня, така че новото MINI с лети джанти вече се разхожда с перманентна очна линия. Легендарно късият преден надвес (разстоянието между предния мост и предната броня) за първите две поколения на новото MINI (известни като R50 и R56) вече не е толкова легендарно къс, както при новия F56. Като цяло – MINI е видимо пораснало, но все още не е по-голямо от Golf и можеш спокойно да го плъзнеш край трамвая на Графа.

Отвътре
Истински видимите промени са тук. Новото MINI е по-просторно от старото. Вече можеш да седнеш отзад, без да се налага да ти ампутират краката. Багажникът е съществено по-голям, но не се подлъгвайте – той не може да глътне повече от 1 куфар и няколко малки сака. Седалките са доста по-широки и солидни и ти дават усещането, че стоиш в доста по-голям автомобил. За разлика от преди, вече можеш да нагласиш волана и седалките така, че дори и наистина високите шофьори да могат да виждат върха на километража. Досега, той оставаше скрит за тях зад ринга на волана и летни гуми .

Интериорът запазва странния си MINI дизайн, но в него изникват новости, които ни карат да се замислим. Като ambilight осветяването, което преди 20 години наричахме „цветомузика” и е точно толкова кичозно, колкото касетофоните, които наричахме с тази дума. За сметка на това, кръглата мултимедийна система прилича все повече на гигантски i-нещо си, кацнало върху средата на таблото, чийто интерфейс е поразително познат от BMW. И като всяко i-нещо си предлага достъп до личните ти Facebook и Twitter, което, съгласи се, е важно за всеки MINI притежател.

Електрическите стъкла вече се управляват от бутони, разположени върху вратите (където им е мястото, тъй като интуитивно ги търсиш точно там), но сега ни оставят с усещането, че нещо от готиното и различно MINI си е отишло безвъзвратно.

Бихме пожелали ръчната спирачка и подлакътника да не са в толкова очевиден конфликт, но пък в едно MINI не можеш да имаш всичко. Това става ясно и при базовия тест на БГ Автоблог за практичност (удобно място за бутилка вода с обем от 1,5 л.), с който MINI не успява да се справи.

Задвижването
Тестовото MINI, което докопахме беше базовия Hardtop модел с 1,5 литров, 3-цилиндров турбо бензинов двигател. Той е от изцяло новите BMW агрегати и предлага 134 к.с. Достатъчно много, за да се забавляваш и достатъчно малко, за да не пресушава резервоара със скоростта на светлината. Комбиниран с 6-степенната автоматична трансмисия с три режима на работа (спортен, зелен и нормален ), този автомобил се усеща като доста по-мощен, отколкото всъщност е. Това е така до скорости от 80 км/час и се дължи на по-късите предавателни числа на 1, 2 и 3-та предавки.

И не, по никакъв начин не би предположил, че цилиндрите са 3. Каквато и магия да са сготвили инженерите на BMW и MINI, тя работи истински добре и превръща най-малкия двигател в гамата на новото MINI в истински копринено изживяване, прекъсвано единствено от старт/стоп системата. Която може и да се изключи.

 

На пътя
Тук MINI F56 (каквото е BMW означението на този модел) е в стихията си. Все така стабилен, все така жизнен и доста по-зрял. Липсва му онази спартанска лекота на първото и второто поколения, за сметка на това имаш същата палава задница, ако посмееш да вдигнеш газта в завой с резервни части за автомобили.

Окачването не е чак толкова твърдо, но те държи ангажиран с информация и за най-малките неравности на пътя. Прецизността на волана може да бъде сравнена единствено с тази на ръката на хирург, но ако искате да си поиграте – имате и тази възможност.

Плюсовете
По-зрял, по-солиден, по-стабилен. MINI F56 е повече BMW от всяко друго MINI до момента и в същото време запазва онези характерни черти, които го правят MINI. Отличен двигател, добра трансмисия и все така впечатляващо пътно поведение.

Минусите
Ще запомним F56 с това, че е някак наедрял в сравнение със своите предшественици, което го прави не толкова MINI. Цената е все така висока, като базовото изпълнение стартира от малко под 40 хил. лв. с ДДС, а тестовата ни кола е на стойност 63 хил. лв. Което за трицилиндров компактен хеч е много, без значение колко е симпатичен.

Става или не
Той е отличен автомобил за тези, които искат най-новото MINI. И е неизпълнено обещание за тези, които искат онази картинг лудост на чистокръвно MINI



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gumi64
Категория: Бизнес
Прочетен: 163279
Постинги: 249
Коментари: 2
Гласове: 5
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031