Макар да смятаме честността за ключово качество, подобна откритост трудно може да мине за разумна. Нито един мениджър не трябва дори да подсказва, че не харесва продуктите на компанията, която му плаща заплатата. Но на Ошикири му е трудно. И ние разбираме защо.
Защото Mitsubishi се превърна от ентусиазираща младежка марка в ретро бранд, който има всичко друго, но не и фокус. Или този фокус е неспособен да генерира успех.
Завъртаме лентата назад и си спомняме за страхотни коли. Малкия хеч Cordia, седанът Galant, купето и кабриолетът Eclipse, а за легендарния 3000 GT изобщо няма да говорим. Всички те са минало. Вместо това, трите диаманта продават обикновени коли в обикновена опаковка като Colt, Lancer, Outlander и ASX. Достатъчно добри, за да се промъкнат над чертата и достатъчно посредствени, за да не бъдат запомнени с нищо мото магазин.
Изключителни оферти в гамата? Pajero/Shogun с колосалната си цена и доволно скъпия електрически iMIEV, който може да мине за плод на перверзната любов между електрокар и кабинка. Lancer EVO? Спрян е от производство. Eclipse? Спрян е от производство. Galant? Продава се на съвсем малко пазари.
На този печален фон от Mitsubishi не индикират за каквото и да било раздвижване. Новият Colt носи работното заглавие Mirage и ще бъде още по-евтина и незабележима малолитражка от тази, която се продава в момента. Новият Lancer ще бъде по-малък от настоящия, но поне EVO изданието ще бъде запазено. Нов Galant едва ли ще има. Наследник на Eclipse също Starion/3000 GT също няма да получат нов живот. Новият Outlander прилича повече на дебела лелка, отколкото на леко агресивния SUV, който заменя. ASX е една от многото добри коли на пазара, но не и нещо повече.
Така получаваме нехомогенна смес от модели, като междувременно Mitsubishi Ralliart е бледо подобие на себе си, а епичната битка между Impreza WRC и Lancer EVO в световния рали шампионат отдавна е минало за мото части.
Накъде вървиш Mitsubishi? Искаме те до нас, такъв какъвто беше в края на 80-те и началото на 90-те. Нямаме нищо против електромобилите, нито срещу скъпото Pajero. Но духът на трите диаманта ни липсва.
Пазарът на автомобили също усеща този дефицит и наказва Mitsubishi с лидерската позиция в подреждането за най-голям срив в продажбите. -33,1% за Европа през 11-те месеца на 2012 г.
Quo Vadis Mitsubishi?
Тагове: