Обратно към 1999 г., когато Ford платиха 6,5 млрд. (тогавашни :)) долара за контрола върху шведската компания. Спрямо цената за новата сделка, финансовият резултат от операцията е минус 72%. Това превръща шведската авантюра на синия овал в една студена, скъпа, продължителна и неефективна … командировка. Спокойно, случва се и с най-добрите мениджъри.
Разбира се, загубите за Ford Motor Co. далеч не са генерирани единствено от разликата в цената при покупката и при продажбата на Volvo. Към това трябва да бъдат добавени и инвестираните в Швеция щатски долари за авточасти втора ръка, които са донесли нулева възвръщаемост.
През периода Ford, шведите от Volvo направиха няколко много добри автомобила, но балансите не винаги бяха на плюс. Което важеше за целия Premiere Automotive Group, където Ford колекционираше специфичните си марки като Volvo, Aston Martin, Jaguar и Land Rover. Нито една от тях не успя да генерира достатъчно печалба, за да покрие загубата на всички останали. Което в комплект с „кризата” и внезапния отказ на потребителите да купуват със същата честота и размах, накара Ford да разпродаде елитните си поделения.
Тагове: