Няма да издадем никаква тайна, но смятаме за добре да припомним – Bugatti Veyron има общо 10 радиатора. Трудно да се коментира, предвид факта, че по-голямата част от автомобилите по света все още имат един, максимум два топлообменника. При Veyron общо 4 радиатора охлаждат двигателя. За климатика се грижат други 2. Маслото на скоростната кутия се охлажда от отделен радиатор, както и двигателното масло. Радиатор има и за маслото в диференциала. Както и един при интеркулера.
Bugatti Veyron използва специални гуми Michelin PAX и авточасти. Те не могат да бъдат сложени на друга кола, защото на тази планета не се е появил автомобил с толкова големи джанти. Все още. Френската компания с дебелото човече е създало тази серия гуми специално за Bugatti и неговите чудовищни показатели. Те могат да бъдат отделени от джантата само във Франция. Тази процедура струва около 70 хил. в зелено, като комплекта гуми е с цена от $17 хил. На всеки 4 комплекта гуми трябва да се сменят и джантите. Хубавите са по $120 хил. за 4 бройки. Ако искаш да минеш тънко, избираш от стандартните джанти за по 11 525 долара парчето.
Bugatti Veyron предлага на собствениците си 7 степенна скоростна кутия с двоен съединител. Тя е създадена и произведена от елитната фирма за трансмисии Ricardo, която от години снабдява рали шампионата. Подмяната й струва около $120 хил.
Каквито и да са сумите е добре да се знае, че при максимална скорост от 400 км./час гумите на Veyron имат срок на годност от 15 минути. При тази скорост, резервоарът от 100 литра бензин се изпразва за точно 12 минути. При спокойно каране, разходът на гориво е от 30 литра на 100 км. в градски условия и 18 в извънградски. При газ до дупка разходът е забележете по 5,3 литра в минута.
Тагове: