Събитието е разбито на две части, като първата е презентация с корнукопия от системи за безопасност, технологии за ефективност, визии за бъдещето и съответните творчески планове. Втората е наситен тест драйв на (почти) всички актуални модели на BMW, включително хибридните Х6 и 7 серия. Така получаваш обяснение за смисъла на първата част
Всъщност си даваш сметка, че баварците с авточасти предлагат всяка една възможна за автомобил технология. И работят изключително усърдно в прилагането на следващата. Без значение дали става дума за интернет в колата или изцяло електрическо MINI. Технологията е издигната в култ, стига да води до динамика, ефективност или до повече сигурност.
Типично по тевтонски, цялата тази усърдност изглежда леко пресилена, когато стане ясно, че интернетът бил през телефона, а електрическото MINI е двуместно и на това отгоре през зимата правело парчета. Но точно тази системност води до успеха на BMW. До откраднатото от Mercedes първо място в продажбите на премиум автомобили (данни за 2009 г.), до спортните успехи (клас GT2, Le Mans ) и до високотехнологичните награди (Двигател на годината).
Отдавна не бях попадал на нов дизел, който да тропа толкова класически. Старт-стоп системата работи перфектно, но събуждането на двигателя (при натискане на съединителя) за потегляне на светофар определено е осезаемо. За сметка на това, среден разход на гориво от 5,5 л./100 км. е напълно постижим. При това със съвсем приятна 3 серия.
Любиш или мразиш, това е BMW X6. В България тази кола се наложи като програма максимум за кандидат-мутресите, но не защото е тотално безмислена. А защото е огромна, агресивна, спортна и е BMW. Хибридната му версия може да се движи и само на ток при скорости по-ниски от 60 км./час, като така средният разход на гориво пада до около 14,5 л./100 км. бензин в реални условия и 10 л. в лабораторни. Гротескно, но факт. Истински икономичният хибрид ще бъде дизелов, но такъв няма да видим. Защото (засега) главният пазар на хибридите е в САЩ, а там дизели има само по камионите.
7 серия е блестяща както винаги, в хибридната си версия е технологично впечатляваща. Батерията в багажника има собствено охлаждане, но за разлика от хибридния Х6 не може да работи само на ток. За сметка на това, комбинирането на електромотори с V8 двойно турбиниран агрегат дава експлозивна стартова мощ. Достатъчна, за да може при ускорение стрелката на километража на двутонната кола да целуне цифрата 100 за по-малко от 5 секунди. Кикдаунът със 7 серия хибрид е наистина фантастичен, за разлика от пространството в жабката. Плюшкин и подобните му биха тъгували, в жабката влизат максимум чифт ръкавици и малък бележник.
Това е шестцилиндровият двигател, който донесе награда на баварците от надпреварата „Двигател на годината”. Блестящ мотор, плавно разгръщане на тягата, турбосвистене – всичко за душата. 306 к.с. в купето на 3-та серия стоят отлично, повярвайте. И се движат по този начин, за това знаем, че ни вярвате.
160 км./час при под 2000 об./мин. е интересно усещане. От една страна книжката ти е на трупчета, от друга двигателят е тих, колата е спокойна, само шумът от обтичането е малко по-силен. Също като в самолет, скоростта се проектира върху предното стъкло. Когато прескочиш границата от 190 км./час, т.нар. head up дисплей показва цифрите в червено, придружени от удивителен знак и отчетлив сигнал. Системата за предупреждение за напускане на пътното платно без мигач не работи на БГ почва, вероятно заради хроничния дефицит на хоризонтална маркировка в страната ни.
Прекрасен автомобил.
Тагове: