(текстът продължава след инфографиката)
По коледните празници обаче, 4-ма души загинаха край Далас, щата Тексас, след като тяхната Тойота Авалон (със стелките в багажника) се разби заради заседнал педал на газта. Тогава вече стана ясно, че проблемът е доста по-сериозен от очакваното. Доза интрига в цялата история внесе и бивш юрист на Тойота Америка, който напусна компанията и заведе дело срещу нея за укриване на информация относно структурни проблеми с пикапите на японската марка.
Днес PR кризата се превърна в истински кошмар, от една страна защото Тойота обвини всички пострадали или предпочете тихомълком да им изплати обезщетения, от друга защото се оказа, че механизмът на педала на газта е универсален за безкрайно много Тойоти (вкл. европейски такива), а от трета – защото продължи да продава на клиентите си автомобили от авточасти втора ръка, които са потенциално смъртоносни.
Предполага се, че около 4,2 млн. коли по цял свят са оборудвани с педал на газта, който не винаги се връща, след като е отпуснат. И колата може да продължи ускорението си. За Европа това са:
Toyota Auris, Toyota Avensis, Toyota Aygo, Toyota Corolla, Toyota iQ, Toyota RAV 4, Toyota Verso и Toyota Yaris. Всички те използват механизъм, произведен от CTS Corp., който е в основата на скандала. За разлика от САЩ, производството и продажбата на Тойота в Европа и Япония няма да бъде спряно.